خانه / دسته‌بندی نشده / دکوراسیون اداری شیک، در فضای مدرن رویال پیشگام شرق

دکوراسیون اداری شیک، در فضای مدرن رویال پیشگام شرق

در زندگی امروزی اغلب ما زمان بیشتری را در دفاتر کارمان صرف می کنیم تا در خانه، به همین دلیل است که طراحی  فضای مناسب برای شرکت اهمیتی بیش از گذشته پیدا کرده است. تجربه نشان داده که یک دفتر کار خوب می تواند حتی بین موفقیت و شکست شرکت ها تفاوت ایجاد کند. طراحی علمی و مناسب دفتر کار می تواند روحیه کارکنان را افزایش دهد، بهره وری را تحت تاثیر قرار دهد، مشتریان را متقاعد کند، انرژی مثبت ایجاد کند و شخصیت نام تجاری شرکت را به نمایش بگذارد. واضح است که برای رسیدن به این اهداف، دیگر نباید زمان و هزینه زیادی را صرف ساخت واحد های اداری سنتی با واحد های انفرادی کنیم در حالی که می توان با ترکیبی از پارتیشن ها، تعریف درست ایستگاه های کاری، مبلمان اداری و تجهیزات دیگر؛ تغییرات مورد نیاز برای ایجاد فضای اداری را فورا ایجاد کرد. کارفرمای پروژه اداری که قصد داریم نگاهی به آن بیندازیم (شرکت رویال پیشگام شرق) به دنبال یک دفتر کار باز (open office) برای استقرار کارمندان به گونه ای بود که در عین مجزا بودن فضای بخش ها، اعضای هر بخش بتوانند برای انجام کارهای گروهی با هم همکاری کنند و از یک چیدمان پلان باز بهره ببرند. نتیجه آن فضایی شد که ارزش این تلاش ها را داشت. یک فضای اداری روشن و مدرن که برای هر دو کاربری مورد انتظار، انعطاف پذیر و راحت است.


مشخصات عمومی پروژه اداری

  • نام پروژه : پروژه اداری شرکت رویال پیشگام شرق
  • موقعیت: اداری
  • نام شرکت یا دفتر معماری: طرح نو
  • معمار مسئول: محمد روزبهانی
  • تیم طراحی: گروه دکوراسیون داخلی طرح نو
  • مدت زمان طراحی: ۱۵ روز کاری
  • مدت زمان اجرای پروژه: ۴۰ روز کاری
  • مساحت سایت پروژه: ۹۰۰ متر مربع
  • نوع ساختمان: اداری
  • کارفرما: شرکت رویال پیشگام شرق
  • بودجه: ۴۰۰ میلیون تومان
  • مهندس ناظر / دستگاه نظارت: مهندس افضلی
  • شرکت اجرا: طرح نو


معرفی پروژه اداری شرکت رویال پیشگام شرق

در این دکوراسیون اداری که دارای زیر بنای ۹۰۰ متر مربع می باشد، سعی بر این بود که اجرای پروژه تا جای ممکن در یک زمان کوتاه با استفاده از سازه های پیش ساخته که سرعت پیشرفت کار را بهبود می دهند انجام شود و از طرفی با ترجیحات شرکت از جمله توجه به نیاز کارمندان به فضای عمومی برای تعامل و تبادل نظر مداوم و استفاده از سیستم اداری شناورسازگار باشند. قبل از هر چیز فضاهای مورد نیاز طراحی به صورت طورکامل تعریف شدند و این مهم ترین عامل در پیشرفت مناسب کار طبق زمان و بودجه مورد نظر در مراحل طراحی و اجرا بود.



روند طراحی فضای اداری شرکت

بنا بر نظر طراحان طرح نو، اصلی ترین مبنای یک دفتر مکانی است که در واقع افراد در آن کار را انجام می دهد، که معمولا یک میز است که متناسب با عملکرد و تعداد افراد انتخاب می شود و همه کارها حول آن شکل می گیرد. بخش عملیاتی یک دفتر کار حرفه ای، نیاز به دسترسی به تجهیزات متعددی مثل کامپیوتر، اینترنت، فکس، تلفن و دیگر ابزار ها مختص با نوع خدمات ارائه شونده در شرکت دارد به علاوه اینکه سکوت، گردش هوا و نوع، تعامل افراد در هنگام کار نیز در شکل دهی یک فضای عملیاتی مناسب با بیشترین بازدهی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. همه این موارد با تقسیم فضای کاری خاص امکان پذیر شده است. این طراحی به گونه ای که است که علی رغم جداسازی فعالیت ها، ارتباط فضایی در کل مجموعه به وسیله عناصر معماری از قبیل در و دیوار به طور کامل قطع نشود. 



پارتیشن بندی فضای اداری

در این نوع طراحی تقسیم بندی سالن و محوطه های کار به وسیله پارتیشن صورت می گیرد و اگرچه جداسازی فضا از طریق دیوار انجام نشده اما به وسیله هر کدام از این پارتیشن ها که در اندازه ها و متریال های متفاوت می توانند در فضا توزیع شوند. علاوه بر این، برای هر کدام از کارمندان یا بخش های مختلف مجموعه فضای خصوصی تعریف خواهد شد که در نهایت نیز یک کل یکپارچه و منسجمی را خلق می کند.




طراحی اتاق کنفراس در دکوراسیون اداری

پشتیبانی و ارتباط با مشتریان در یک فضای اداری، تنها بخشی است که بیشتر مخاطبان شرکت با آن ارتباط می گیرند و تصور اولیه مخاطبان از سازمان شما را به نمایش می گذارد. اتاق جلسه، یک اتاق به اندازه کافی کوچک برای تبادل نظرهای داخلی و یک فضای به اندازه کافی بزرگ برای دیدار با مشتریان خارجی، دسترسی به اتاق های گردهم آیی و جلسه مناسب چالشی است که بسیاری از شرکت ها همواره با آن درگیر هستند. البته که طراحی این فضا در یک دکوراسیون اداری از فضای شناور جدا شده و نسبت به سایر قسمت ها، محدوده خصوصی تری را به خود اختصاص دهد. همچنین باید بین این فضا و اتاق مدیریت ارتباطی برقرار باشد که در این پروژه به بهترین نحو ممکن صورت پذیرفته است. 




این اتاق ها به وسیله دیوار هایی با بلوک شیشه ای با هم ارتباط نسبی دارند و برای آن ها آکواریوم و فضای سبز با توجه به نیاز طراحی شده است. علاوه بر آن، یک قسمت برای مدیریت در نظر گرفته شده که به کل فضا اشراف داشته دارد که البته در عین حال کاملا ایزوله و آکوستیک نیز خواهد بود. از نقاط مثبت و بسیار پر رنگی که می توان در طراحی داخلی فضای اداری این شرکت نام برد، حضور و گسترش گیاهان سبز، تراریوم های کوچک و بزرگ و فلاور باکس هایی است که علاوه بر اتاق کنفرانس و جلسات، در تمامی قسمت ها قرار گرفته و مسلما بر روحیه کارمندان و افزایش بازدهی کار تاثیر مستقیم خواهند گذاشت.



نکات مثبت طراحی داخلی شرکت رویال پیشگامان شرق

علاوه بر حضور گیاهان و سبزینگی، آن چه که دکوراسیون فضای اداری این شرکت را خاص تر می کند، توجه به جزییات و ترفندهای خلاقانه و بسیار مهم در گرافیک محیطی آن است. به این صورت که از شعارها و نوشته های انگیزشی با گرافیک جذاب در تزئینات دیوارهای اصلی بهره گرفته شد که در کنار نورپردازی با پنل های نوری رایج، تکمیل کننده طراحی داخلی فضا هستند. به طور کلی فعالیت هایی که توسط گروه معماری طرح نو برای طراحی و اجرای دکوراسیون محیط اداری شرکت رویال پیشگامان شرق انجام داده اند به این شرح است :

  • تقسیم بندی فضای اداری توسط پارتیشن بندی در کل مجموعه
  • حضور سبزینگی و گیهان در داخل مجموعه جهت تلطیف فضای کاری برای کارکنان
  • نورپردازی مناسب فضای اداری
  • به کار بردن مبلمان ادرای مناسب
  • رنگ بندی وسایل با توجه به رنگ بندی سازمانی

 

برای مشاهده نمونه کارها و آشنایی بیش تر با این شرکت حتما از پروفایل گروه معماری طرح نو هم دیدن نمایید.

مطالب پیشنهادی : 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

آشپزخانه نیمه اُپن، چه فایده ای داره؟

شما از چیدانه پرسیدید: لطفا با تصاویری از آشپزخانه های نیمه باز، مرا در انتخاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *